ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ МАЙБУТНІХ ПЕРВОКЛАСНИКОВ Багато батьків ставить в безвихідь та безліч різних питань, які задаються дитині на вступному тестуванні. Дорослі продовжують жити із стереотипом, що всьому повинна навчити школа! Проте школа вже давно не починає «з нуля», а дуже ретельно підходить до визначення загального інтелектуального рівня, пізнавальних здібностей, логічного мислення дошкільника. Дослідження вітчизняних психологів і педагогів доводять, що в звичних умовах, без систематичного, планомірного навчання, розвиток пізнавальних процесів у різних дітей відбувається надзвичайно нерівномірно. Це пов'язано з різними причинами: фізіологічними, педагогічними. Основа розвитку пізнавальних процесів, закладених в дошкільному віці, має визначальний вплив на успішне (або не успішне) засвоєння шкільної програми в майбутньому. Найбільш оптимальним засобом для розвитку пізнавальних процесів у дитини є використання розвиваючих ігор, які є основою для проведення уроків з логіці. Система розвиваючих ігор направлена на вироблення таких необхідних навичокв, як: аналіз ситуації, порівняння, узагальнення, класифікація, просторове і образне мислення, логічний висновок, самостійність висновків. Повчальна задача, поставлена в ігровій формі, має ту перевагу, що в ситуації гри дитині зрозуміла сама необхідність придбання нових знань. Малюк, захоплений привабливим задумом нової гри, як би не помічає того, що він вчиться, хоча при цьому він раз у раз стикається з утрудненнями, які вимагають перебудови його уявлень. Завдяки тому, що розвиваюча гра є активною і осмисленою для дитини діяльністю, в яку він охоче включається, досвід, що дитина отримую, стає особистим надбанням малюка, він може вільно його застосовувати при навчанні різним предметам. Відомо, що найвідчутніший період для розвитку інтелектуально – пізнавальних здібностей – це вік від 3 до 8 років. Батьки, бабусі і дідусі, які займаються розвитком інтелектуальних здібностей у дітей дошкільного віку, повинні пам'ятати про те, що здібності розвиваються в процесі діяльності – грі, спілкуванні, праці і т.д. причому, не всяка діяльність розвиває здібності, а тільки емоційно приємна і насичена. Саме тому заняття з дитиною повинні проходити в доброзичливій обстановці. Дорослими повинна створюватися ситуація успіху. Необхідно навчитися поважати свого малюка і захоплюватися його можливостями, пам'ятати, що для дитини дошкільного віку чогось не знати – це нормальний стан речей. Для інтелектуального розвитку вашого дошкільника необхідно навчити його осмислювати інформацію по-різному: логічно, образно, інтуїтивно. Бійтеся прояву у дитини досвіду «вивченої безпорадності», коли нанісши (у порожнистому значенні цього слова) дошкільника на всіх мислимих і немислимих тестах, ви з радістю знайдете, що малюк рахує без помилок до ста, і з жахом – що він не може в думках розкласти, наприклад, 8 слив різними способами на 2 тарілки і т.п. При перших невдачах не варто нервувати і нервувати дитину. Потрібно спробувати відшукати об'єктивні причини труднощів. Допомогти вам на цьому шляху можуть високопрофесійні педагоги, що використовують в своїй роботі новітні методики навчання. Прагнучи розвивати інтелектуальні здібності дитини, не варто спиратися тільки на власні сили і досвід. У області розвитку пізнавальних процесів повинен працювати професіонал, що уміє виявити пропуски і усунути їх, а також врахувати відповідність інтелектуального і психологічного рівня розвитку дитини. Нинішні діти не схожі на нас, дорослих. У них інші інтереси і інше сприйняття навколишнього світу. Згадуючи своє дитинство, кожний з нас усвідомлює, як багато з того, що знають сучасні дошкільники, ми пізнавали набагато пізніше. Сьогоднішні малюки раніше, ніж ми свого часу, починають розмовляти, читати, а найголовніше – мислити інакше… Батьківська задача полягає в тому, щоб не тільки не «нашкодити», але і прикласти максимум зусиль для формування успішної особи.